לוגו הוא מצפן גרפי על מיתוג עסקי
לוגו הוא מצפן גרפי על מיתוג עסקי
לוגו לעסק? 4 אבות טיפוס לעיצוב לוגו.
לוגו השראה, לוגו טקסטואלי, לוגו משולב, לוגו ללא פרשנות
מאת : משה שמש
איזה מטען צריך לוגו להציג?
זכירות, בידול, הבנת מסר, נראות תואמת ליעדים
עיצוב לוגו הוא המצפן הגרפי של כל חברה, עסק או נותן שירות. קיימים 4 אבות טיפוס ללוגו.
לוגו הוא אייקון ייחודי ובלעדי, המסייע בזיהוי מוצר או שירות על פני המתחרים. הלוגו הוא כרטיס הביקור המידי של כל פירמה, הוא הזרקור המאיר על כל ערוצי המסרים של החברה בזירת המכירה הפיזית, בזירת המכירה הדיגיטאלית ביחסי ציבור, בסרטוני פרסום, בפרסום בעיתונות.
לוגו הוא אייקון רב השפעה
מה לקחת בחשבון?
כשמעצבים לוגו מעצבים זהות ודמות לחברה, אירגון ועסק על כן יש לקחת בחשבון את המרכיבים הבאים:
- הגדרת הפירמה/המוצר.
- קהל היעד.
- היתרונות.
- החולשות.
- החסמים.
- ההזדמנויות.
- צבעוניות החברה.
- ערכיה.
- אישיותה.
- חזונה.
- האבולוציה של הפירמה
קהל יעד מעצב לוגו
קהל היעד הוא המעצב את הלוגו ולא רק המעצב הגרפי שעושה זאת באופן פיזי באמצעות יועץ שיווק ומנהל קריאייטיב צריך לקחת בחשבון מי יצרוך את השירות או המוצר, מה הסגמנט המוביל? האם זה אנשי עסקים? או נוער? האם זה פנסיונרים? אמהות? מה הם מחפשים? איזה חוויה הם רוצים לעצמם?
בלוגו יש מגוון רחב של מרכיבים:
- סולדיות, שמרנות או הרפתקנות ונועזות.
- דינמי, קצבי או בטוח וממוקד.
- כך יקבעו הצבעים, הקומפוזיציה, המטען האמוציונלי של הלוגו.
כאמור עיצוב לוגו הוא המצפן הגרפי של כל חברה/עסק/נותן שירות. קיימים 4 אבות טיפוס ללוגו חשוב לעבוד עם יועץ שיווקי מומחה לקריאייטיב בהכנת הלוגו שיעבוד מול צוות עיצוב הגרפי :
- לוגו ללא פרשנות – לוגואים אלה של ענפים מושרשים וותיקים, לוגו ללא פרשנות הוא לוגו מוחשי בו מציגים בציור את מהות הפירמה לדוגמא: משתלה – יהיה איור של עציץ, חנות פרחים – ציור של פרח, חנות תאורה – תמונה של נברשת. מפעל לייצור מטבחים – איור של מטבח. מתווך – איור של בית עם גג אדום. לוגו ללא פרשנות הוא מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל ללא פרשנות או יכולת להתרחב.
- לוגו השראה – לוגו השראה אבסטרקטי מאוד מתאים לחברות גדולות וכן חברות בעסקי ידע וייעוץ כגון לוגו של בית השקעות, לוגו של חברות ייעוץ בתחומים שונים כגון: פרסום, הנדסה, לוגיסטיקה, תאגידים גדולים כגון: אפל, פומה וכו'.
- לוגו טקסטואלי – הסוג השלישי הוא לוגו טקסטואלי טיפוגרפי בלי הרבה הסברים לדוגמא מקדונלס, קוקה קולה, גוגל, סנו, FOX, הוניגמן, רנואר, קסטרו וכו'.
- לוגו משולב – לוגו המשלב תמונה/איור + טקסט לדוגמא: סלקום עם הכוכב הסגול, פלפון עם אייקון, בנק הפועלים עם המלבן האדום, עלית, שטראוס עם פרח ונוצות, יטבתה עם סמל הדקלים, פמפרס עם הלב וכו'.
מוויז'ין עסקי ממוקד לעד לוחות זמנים לתוצאות – בתהליך המקצועי, נבחנים צרכיה ומטרותיה של החברה, עסק, ארגון או נותן שירות ובאים לידי ביטוי בהכנת מתווה מיתוג המציג ויז'ן עסקי ממוקד. יעדים, מטרות, הבנת החוזקות, הצגת חולשות, ניתוח קהל היעד, ניתוח המתחרים, דרכי פעולה, משובים ובקרות, ביצוע לוחות זמנים מוגדרים.
התרומה של היועץ השיווקי, מנהל קריאייטיב בתהליך מיצוג?
מנועי צמיחה – סיוע בפיתוח מנועי צמיחה מחוללי שינוי בשווקים תחרותיים וצפופים.
מיקוד המיתוג– מיקוד תהליך המיתוג ויצירת זכירות, בידול, הבנת מסר.
חסכון – סיוע בהורדת עלויות מגוון הוצאות לסעיפים ההכרחיים במיתוג ובמה כדאי להשקיע יותר על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.
הסיפור השיווקי – איש מקצוע מסייע בבניית הסיפור המיתוגי של העסק שבא לידי ביטוי בקשת רחבה של אמצעי תקשורת החל משיחות נטוורקיינג ועד שיחה בת 2 דקות עם לקוח חשוב. דרך מגוון הכלים העומדים לרשות העסק לרבות אתר אינטרנט, דף פיסבוק, ניוז לטר ומצגות. חשוב לבנות סיפור עם מבנה נכון, משכנע, זכיר ויעיל.
מחויבות לתהליך מקצועי -בו נבחנים צרכיו ומטרותיו של העסק, חברה או נותן שירות ובאים לידי ביטוי בתכנת אסטרטגית עם חזון, יעדים ומטרות. הבנת השוק, לוחות זמנים, דרכי פעולה, משובים ובקרות ביצוע.