מה זה Prompt

Prompt היא תכונה המשמשת במודלים של שפות המשמשת כנקודת התחלה ליצירת טקסט. זוהי קבוצה של מילים או ביטויים שניתנו למודל כקלט, שהמודל מרחיב עליהם כדי ליצור טקסט חדש. מטרת הפרומפטים היא להנחות את מודל השפה לקראת הפקת טקסט ספציפי לנושא או סגנון מסוים.

אחד מדגמי השפה הפופולריים ביותר המשתמשים בתכונה זו הוא GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) שפותח על ידי OpenAI. GPT-3 מסוגל ליצור טקסט דמוי אדם על סמך הנחיה נתונה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור משימות כמו יצירת תוכן, צ'אט בוטים ותרגום שפה.

כדי להשתמש ב-GPT-3 ביעילות, יש להבין את המבנה והתפקוד של Prompt. הנחיות יכולות להיות פשוטות כמו מילה בודדת או מורכבות יותר, המורכבות מכמה משפטים או פסקה שלמה. הם נועדו לתת למודל הקשר וכיוון, כך שהוא יודע איזה סוג טקסט להפיק.

כוחן של הנחיות טמון ביכולתן לכוון את המודל ליצירת סוגים ספציפיים של טקסט. לדוגמה, אם תרצה ליצור מאמר חדשותי על נושא מסוים, תוכל לספק פרומפט הכוללת מילות מפתח וביטויים רלוונטיים. לאחר מכן, המודל ישתמש במילות מפתח וביטויים אלה כדי ליצור טקסט שרלוונטי לנושא הנדון.

בנוסף להנחיית המודל, ניתן להשתמש בהנחיות גם כדי לשלוט על הפלט של המודל. על ידי מתן הנחיה המציינת את הטון, הסגנון או הפורמט של הפלט הרצוי, אתה יכול להבטיח שהטקסט שנוצר עונה על הצרכים הספציפיים שלך.

למרות היתרונות הרבים שלו, הנחיות אינן חסרות מגבלות. ראשית, הם דורשים רמה מסוימת של מומחיות כדי ליצור ולכוונן. בנוסף, הנחיות עשויות לא תמיד להניב את התוצאות הרצויות, מכיוון שהמודל עשוי להתקשה ליצור טקסט קוהרנטי בהתאם למורכבות ההודעה.

עם זאת, בסך הכל, הנחיות הן כלי רב עוצמה לשיפור הדיוק והרלוונטיות של פלטי מודל השפה. ככל שטכנולוגיית למידת מכונה ממשיכה להתקדם, אנו יכולים לצפות לראות שימושים מתוחכמים אף יותר בהנחיות בעתיד.

לסיכום

הטכניקה שמשתמשים במספר מילים או משפטים קצרים כדי לתת הכוונה או לשאול שאלה כדי להפעיל את כלי הבינה המלאכותית הגנרטיבית.


ליצירת תשובות או טקסטים נוספים. ה Prompt משמש כמבוא או קונטקסט שמעניק למודל כיוון והוראות ליצירת תוצאה סופית.

קורס שימוש ב- AI מידג'רני ChatGPT