מה זה Prompt Engineering

מה זה Prompt Engineering

הנדסה מהירה (Prompt Engineering) היא תחום חדש יחסית, אך הוא כבר תרם תרומה משמעותית לפיתוח מערכות בינה מלאכותית (AI). במילים פשוטות, הנדסה מהירה מתייחסת לתהליך של תכנון ואופטימיזציה של הנחיות שמודלים של בינה מלאכותית משתמשים כדי ליצור תפוקות.

הצורך בהנדסה מהירה נבע מהמגבלות של גישות קודמות באימון מודלים של AI. באופן מסורתי, אלגוריתמי למידת מכונה אומנו באמצעות כללים מפורשים או מערכי נתונים גדולים שהכילו צמדי קלט-פלט. עם זאת, גישות אלו לא הצליחו לעתים קרובות לתפוס את המורכבות והניואנסים של השפה האנושית. כתוצאה מכך, מודלים של AI לא יכלו לייצר תפוקות באיכות גבוהה בעצמם, ובני אדם נאלצו לאצור את הפלטים באופן ידני.

הנדסה מהירה פותרת בעיה זו על ידי מתן דרך להנחות את הפלט של דגמי AI תוך שימוש בהנחיות שתוכננו בקפידה. הנדסה מהירה כוללת יצירת קבוצה של הוראות או שאלות המשמשות כנקודות מוצא למודלים של AI ליצירת תפוקות באיכות גבוהה. לפיכך, הנחיות עוזרות לצמצם את האפשרויות של מה שמודל בינה מלאכותית יכול להפיק תוך מתן אפשרות לתפוקות יצירתיות וייחודיות.

אחת הצורות הפופולריות ביותר של הנדסה מהירה ידועה בשם Generative Pre-trained Transformer (GPT). GPT הוא מודל למידה עמוקה המשתמש בהנחיות ליצירת תגובות טקסט. מודל ה-GPT הוכשר על כמויות אדירות של נתוני טקסט ויכול ליצור משפטים קוהרנטיים ונכונים דקדוקית עם אוצר מילים מתאים מבחינה הקשרית.

היבט חשוב נוסף של הנדסה מהירה הוא כוונון עדין. כוונון עדין הוא תהליך התאמת הפרמטרים של מודל AI כך שיתאימו טוב יותר למשימה או תחום ספציפי. לדוגמה, אם רוצים שמודל בינה מלאכותית ייצור אבחנות רפואיות, יש לכוונן את המודל לפי נתונים רפואיים.

לסיכום, הנדסה מהירה היא תחום צומח במהירות בתוך מחקר בינה מלאכותית שחולל מהפכה בדרך שבה אנו חושבים על יצירת תגובות טקסט. על ידי שימוש בהנחיות שתוכננו בקפידה וכוונון עדין של מודלים של בינה מלאכותית, נוכל לייצר תפוקות באיכות גבוהה שהן מדויקות ויצירתיות כאחד. העתיד של הנדסה מהירה נראה מזהיר, ואנו יכולים לצפות לראות עוד יותר יישומים חדשניים ומרגשים של טכנולוגיה זו בשנים הבאות.

לסיכום:

הנדסת Prompt היא תהליך שבו מתמחים ביצירה וכיוון הפרומפטים בצורה מדויקת כדי לקבל תשובות או תוצאות מדויקות ממודלים הבינה המלאכותית הגנרטיבית.


התהליך כולל תכנון שאלות או הוראות מדויקות. התאמת הפרומפט למשימה הנדרשת.


ובדיקה ושפיור עד שהפרומפט מפיק את התוצאה הרצויה.

קורס שימוש ב- AI מידג'רני ChatGPT